Sunday, September 23, 2018

Encik Mon Comel

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 

Semalam macam kecoh je pasal penggunaan straw taun depan tak boleh pakai lagi kan. Actually, aku tak tahu pun hujung pangkal cerita ni. Ape eh sebab dia tak benarkan penggunaan straw tu?

If sebab dia bahan plastik, maybe yes. Nak save our earth la kot kan. Yang tu memang aku sokong. Sebab nye aku ni pantang sikit orang main buang sampah merata-rata lagi-lagi plastik. Susah sangat ke nak nak buang sampah tu eh? Pasal penggunaan straw ni tidaklagi dibenarkan tu ada part yang aku sokong lah. Alahhh, korang kat rumah pun minum camtu je kan? Mana pakai straw beb! Tapi, aku still maaaalas nak scroll lah cerita sebenar sebab apa. Semalam tahu pun sebab terbaca orang dok posting pasai straw memanjang.
Hihi.

So aku cadangkan korang beli la bekas yang siap straw tua! Ala,macam yang budak budak bawak bekaii turun sekolah tu la.. Nak sangat kan pakai straw?! Hihi. Lagi satu, kalau bawak bekas sendiri tu ok jugak, bekas diyakini bersih kan. Kalau kat kedai, kat celah-celah gelas tak cuci elok pun kadang aku geli jugak nak minum. Plus orang kesai boleh save cost beli straw. Tapi bayaran air kene turun seposen la eh? Hihihi.

Nah, aku tunjuk korang bekas comel aku jumpa tadi. Hihi. Comel sebab ianya doraemon. 😍

Boleh bawak gi mana-mana, letak je dalam beg.


Kenapa comel sangat ni mon..?